Web Analytics Made Easy -
StatCounter

Str.Morii, Nr. 1 A

Zalău, Jud. Sălaj

Ce poți face dacă te confrunți cu probleme la sistemul de injecție al motorului?

Sistemul de injecție reprezintă o componentă importantă a motorului cu ardere internă, indiferent că vorbim despre alimentare pe benzină sau diesel. Acest sistem are rolul de a realiza un amestec de aer și combustibil, pe care, ulterior, să îl pulverizeze cu ajutorul injectoarelor în camera de ardere a motorului.

Cu toate că și motoarele pe benzină au montate astfel de sisteme, acestea sunt specifice motoarelor diesel. Datorită performanțelor crescute pe care le oferă acest sistem de injecție motoarelor, popularitatea sa crescut foarte mult în ultimii ani.

Dacă și tu ești posesorul unui autovehicul cu motor diesel și te interesează menținerea acestuia în parametri optimi, în continuare îți vom prezenta câteva informații foarte importante din acest punct de vedere.

Care sunt cele mai frecvente probleme ale sistemului de injecție?

Principalele elemente ale sistemului de injecție sunt injectoarele, pompa de injecție și regulatorul de presiune. Dacă unul dintre aceste elemente nu funcționează în mod corespunzător, autovehiculul va începe să aibă anumite simptome, care ar trebui să îți dea de gândit că ceva nu funcționează corect și să te determine să mergi la un service.

Prin urmare, unele dintre problemele cu care te poți confrunta în această situație sunt:

  • o alimentare necorespunzătoare a motorului, cauzată de o defecțiune apărută la pompa de injecție, astfel că motorul fie va consuma mai mult combustibil, fie va fi înecat în ulei;
  • creșterea emisiilor poluante, cauzate de o funcționare incorectă a injectoarelor, motiv pentru care ar trebui să apelezi la serviciile de reparații injectoare, mult mai ieftine decât în cazul înlocuirii acestora cu unele noi;
  • apariția unui martor în bord, cu semnalul „check engine”;
  • apariția fumului la eșapament, care poate fi alb – când carburantul este contaminat cu apă, motorul nu este alimentat suficient sau compresia este redusă – sau negru, care semnifică o ardere incompletă a combustibilului, generată fie de un injector defect, fie de o defecțiune la turbina, ori chiar albastru, în caz de supraalimentare cu ulei de motor sau a unei uzuri foarte mari a cilindrilor sau pistonului.

Cum poți preveni apariția acestor probleme?

Primul pas pe care îl poți face pentru a preîntâmpina apariția unor astfel de probleme este să circuli cu autovehiculul într-un mod corect, astfel încât să nu îl suprasoliciți. În acest caz, toate elementele motorului sunt solicitate la maximum, ceea ce va duce la o scădere considerabilă a duratei de viață a acestora și, implicit, a motorului.

De asemenea, prin realizarea la timp a tuturor reviziilor se poate evita apariția problemelor de orice natură la un autovehicul, deoarece acesta trece printr-un amplu proces de verificare și identificare a posibilelor defecțiuni.

Totodată, la orice simptom pe care mașina îl are când ceva nu funcționează cum trebuie, ar trebui să verifici posibilele cauze. Prin urmare, te așteptăm în service-ul nostru, unde, pe lângă experiența, soft-urile și unitățile de control moderne, îți punem la dispoziție cele mai noi tehnici de reparații și recondiționare injectoare, în urma cărora acestea vor funcționa în parametrii inițiali, la costuri foarte accesibile.